Nie ważne ile postów dziennie będziesz publikować! Im więcej to nie znaczy tym lepiej. Algorytm Facebook tak rozsyła Twoje treści, aby dotarły do osób, które będą one interesowały. A to zależy od wielu czynników o któych tutaj nie będę pisał.

Jeśli wrzucisz 5 postów dziennie może się także okazać, że fani zaczną odobserwowywać i odlajkowiać Twój FANPAGE a tego nikt nie chce.

I tutaj właściwie dochodzimy do momentu w którym trzeba sobie zadać pytanie: “Czy masz ustaloną strategię wrzucania treści na swój FP?”

Publikując treści o tej samej porze, w tym samym dniu cyklicznie, przyzwyczajasz swoich odbiorców, że o danej godzinie, będzie dostępny materiał od Ciebie.

Oczywiście wszystko zależy od branży i rodzaju działalności. Musisz przemyśleć co chcesz powiedzieć swoim klientom. Jeśli masz plan, to dobrze, jeśli go nie masz, to działasz bardzo spontanicznie a to nie jest najlepsza metoda, chociaż też nie jest do końca zła 🙂

Ok, teraz możesz myśleć “koleś pisze ogólnikami i nic ciekawego nie przedstawia”. Oczywiście tak jest, ponieważ wszystko jest mocno sprawą indywidualną.

Pierwszy etap prowadzenia swojego FP to przeanalizowanie kim są nasi odbiorcy, kiedy są aktywni w mediach społecznościowych i jak można przykuć ich uwagę do naszego fanpage.

Nie zachowuj się nachalnie, działaj mądrze a to zaowocuje dobrymi wynikami. Chcesz dotrzeć do wszystkich fanów swojego FP? Musisz koniecznie zrobić promocję płatną w menedżerze reklam. Tak działa FB 🙂 I nie ma się co obrażać, w Google jeśli chcesz dotrzeć do wybranej grupy docelowej, która interesuje się wybranym słowem kluczowym, czy jakąś kategorią (konkretnym produktem), kupujesz reklamę albo zlecasz “pozycjonowanie” swojej strony. Za efekty trzeba płacić.

Podsumowując:

  1. analiza
  2. plan
  3. ciekawe dla Twoich odbiorców treści
  4. nie bądź nachalny/a
  5. analiza i modyfikacja planów i tak dalej…

Dlatego właśnie prowadzenie Facebookowego fanpage’a powinno się przekazać agencji lub osobom, które pracują z tym codziennie. 🙂


0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *