…. tak właśnie, napiszę kilka rozwiązań które uporządkowałyby cały świat socialmediów i e-commerce’a.

No dobrze, co zatem mamy?

Facebook – ogromna społeczność osób znających się, lubiących lub nie. Obserwatorzy itd.

Google
– wyszukiwarka – monopol na wyszukiwanie informacji – także handlowych,
– G+ – kręgi (zainteresowania etc. taki facebook dla “nerdów”? Trochę tak postrzegany 🙂 )
– youtube – prezentacja materiałów wideo (vlogi, prezentacje usług/produktów, rozrywka),
– Google Hangouts – “grupowe spotkania” – tak bym to najszybciej opisał w dwóch słowach.

Czego tym największym rozwiązaniom brakuje?

Networkingu !

Co to znaczy?
Samo pojęcie Networkingu jest bardzo dobrze znane każdemu w życiu codziennym. Często zdarza się tak, że albo polecamy znajomym usługi swoich znajomych (ponieważ jesteśmy zadowoleni z usługi / produktu) dodatkowo znajomy którego polecamy odpala nam w “dowód wdzięczności” jakiś gift lub usługę ekstra gratis, albo należymy do klubu Networkingowego i z zebranych rekomendacji od klientów możemy śmiało polecić jakąś osobę (-> BNI )

Skoro mamy ludzi skupiających się przy jakimś produkcie, marce, usłudze w portalach społecznościowych itd. dlaczego tego nie wykorzystać i nie dać swoim “fanom” zarabiać na polecaniu swoich usług czy promowaniu marki/produktu wśród znajomych?
Facebook – mógłby wprowadzić taki mechanizm który pozwoliłby firmom określać ile % od sprzedaży / przekierowania / kliknięcia w daną stronę / profil są w stanie “odpalić” użytkownikom polecającym. Dodatkowo wprowadzając system oceny / pomiaru jakości wykonanej usługi lub zakupionego towaru od sprzedawcy.

Ta sama sytuacja z kręgami Google’a. Hangoutsy dodatkowo mogłyby być wzbogacone w system PRAWDZIWYCH ZAKUPÓW GRUPOWYCH ! Zgromadzone kręgi znajomych “wbijają się: na hangouta firmy i jednorazowo negocjują rabat i dodatkowe “parametry” dla grupy – jakaś usługa (wycieczka, etc… ).

Wyobraźmy sobie zatem że społeczność internetowa poprzez networking zostaje zaprzęgnięta do sprzedaży naszych usług / produktów.

Google jest najlepiej przygotowane do takiej strategii. Jednocześnie jestem przekonany że odfiltrowałoby to wszelkie (za przeproszeniem) gówniane firmy, firmy krzaki i oszustów.

[aktualizacja]

Od napisania tego materiału minęło 5 lat 😀 Trochę się sytuacja na rynku pozmieniała. Google wycofuje swoje G+ i zwiększa nacisk na dalsze rozwijanie PPC i marketplace’a. Dobrze i nie dobrze.

Facebook oczywiście według mnie znowu wyprzedza odrobinę Google’a zmianą polityki grup i ograniczaniem zasięgów na firmowych Fp. Czekamy na dalszy rozwój wydarzeń.


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *