Wirtualna galeria handlowa “NaWrocławskiej” w Ostrowie Wielkopolskim

W systemie siła !

Jest to bardzo dobre hasło które ma ogromne znaczenie dla gospodarki. Jednym z takich przykładów jest struktura galerii handlowej. Jest to miejsce w którym jest sporo sklepów oraz stoisk handlowych. Można je przyrównać do targowiska z tym że galerie dodatkowo kładą spory nacisk na marketing który jest najistotniejszym elementem każdej firmy. Galeria ma za zadanie generować ruch poprzez prowadzenie spójnej kampanii informacyjnej wśród społeczeństwa. Takie galerie mówią „tu jesteśmy, przyjdź zabaw się, tu jest miejsce na wypoczynek i na zakupy”.

Ok, klienci odwiedzają galerie i co dalej?

Dalej to już każda firma uczestnicząca w strukturze powinna dodatkowo postarać się o to, aby poinformować klientów jakie promocje i oferty posiada w swoim punkcie.

Każdy kto chciał uczestniczyć w takiej strukturze z pewnością wie, że:

  • przez to że galeria przyciąga klientów do siebie, trzeba robić zrzutkę,
  • dodatkowo odpalać galerii prowizję od sprzedaży i opłatę za wynajmowaną powierzchnię,

Przyglądając się fenomenowi galerii handlowej stworzyłem taką strukturę, aby firmy mogły „pod jednym dachem” sprzedawać swoje produkty oraz usługi, dodatkowo informując klientów z „okolicy” o swoich promocjach – tak powstało gdzie-kupie.pl – pierwsza w Polsce bezpłatna galeria handlowa dla firm bez prowizji od sprzedaży bez ograniczeń ilości wystawianych ofert.

Ok, ale to Internet i nie każdy jeszcze posiada tą świadomość że dzięki wykorzystaniu kanału internetowego można generować większe zyski niż w tradycyjnym sklepie.

I tu pojawił się kolejnym pomysł aby tworzyć galerie handlowe offlineowe. Jest to struktura wykorzystująca sklepy tradycyjne i zachęcająca do tego aby prowadziły wspólną komunikację marketingową. KAŻDA ulica miasta (małego czy też dużego) może być (a nawet powinna) galerią handlową.

ZALETY:

  • wspólne działania mające na celu przyciągać klientów do miejsca
  • możliwość realizowania wspólnych programów partnerskich
  • dodatkowy pakiet korzyści dla klientów którzy już się pojawiają w takim miejscu – większy koszyk usług i promocji niż gdyby każda z tych firm miała prowadzić działania marketingowe samodzielnie.

Największą przeszkodą dla takiego rozwiązania jest zachęcenie wszystkich firm aby się zrzuciły na spójną komunikację marketingową. I w tym miejscu, wychodzę z propozycją, aby to właściciele kamienic, lokali w których wynajmują powierzchnie z góry narzucali w umowach konieczność opłacania składki na wspólny marketing. W zależności od wielkości i możliwości, lub z wykorzystaniem elementów które mogą kontrolować efektywność działań marketingowych, może to być 200zł, 300zł i dodatkowo prowizja od sprzedaży.

Dodatkowym atutem byłaby wspólna wizualizacja takich punktów (naklejki na witryny, świecące identyfikatory, plafony na ścianach z logiem galerii i np. numerem identyfikującym punkt), a w połączeniu z internetem daje to wygodę, dotarcia przez klientów do ofert takich sklepów i możliwość zastanowienia się nad podjęciem decyzji o zakupie.

Przykładem może być galeria „NaWrocławskiej” w niewielkiej miejscowości w Ostrowie Wlkp. – nazwa została tak wymyślona jak jest przekazywana przez mieszkańców w rozmowach np. „widziałam Na Wrocławskiej fajne buty” lub „tam Na Wrocławskiej jest super fryzjer” itd.

Fascynujące jest to że prezesi zarządu oraz osoby decyzyjne w wielu dużych firmach wreszcie zaczynają rozumieć potęgę marketingu. Sam marketing nie jest już postrzegany jako „ekipa od ulotek czy gadżetów reklamowych”. W zarządach powinny zasiadać osoby które mają świadomość potęgi marketingu.

Marketing JEST NAJWAŻNIEJSZY !


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *